Ajattelin, että voisin ensi syksynä ilmoittautua jollekkin kansalaisopiston kurssille. Tänään työt alkaa vasta yhdentoista jälkeen. Ja huomennakin on työpäivä. Perjantaina lähden viikonloppureissulle viettämään mun synttäreitä. Huomenna pitää siivota vielä kämppä ja pakata. Eilen pesin pyykit.

Mulla oli viime torstaina synttärit. Mulle tuli vieras sovitusti neljän jälkeen. Siinä sitten juteltiin ja näytin mun askarteluja sille. Yhtäkkiä oveen koputettiin. Menin avaamaan ja yllätyin! Oven takana seisoi mun perhe. Siinä ne sitten lauloi. Ja olin aivan yllätetty! Ihana yllätys! Sain ekalta vieraalta lahjaksi jalkarasvan, käsirasvan, shamppoon, taulun ja kortin. Mun perheeltä sain Kalevala-korun. Sen nimi on Kosketus ja se on suojelusenkeli. Siinä sitten kahviteltiin ja juteltiin.

Sunnuntaina kävi mun toinen perhe kylässä. Käytiin syömässä ja kaupassa. Sain heiltä lahjaksi maalaustelineen, maalauspohjia, pensselit, värit ja vesivärilehtiön. Kokeilin jo maalata ja se oli ihanan rentouttavaa. Sitten sain turkoosin ananas-koristetyynyn.

Ensi sunnuntaina juhlitaan vielä mun synttäreitä. Mutta joo... Nyt alan lopettelemaan.