Olin perjantaina Porvoon Lundissa shoppailemassa. Kun astuin bussista, menin heti Lundiin. Ja ekana automaatille nostamaan parikymppiä. Sen jälkeen menin vessaan. Kaikki vessat oli varattuja. Siinä mun vieressä oli nainen myös jonottamassa. Inva-vessa vapautui ja se nainen sano mulle, et mee vaan. Otin siitä vessan ovesta kiinni kädellä, ja tunsin että mun käsi on märkä. Katsoin äkkiä kättä ja näytin sille vieressä olevalle naiselle. Siinä ovessa oli joku todella veitsenterävä kohta, joka viilsi mun sormen auki. Sitä verta vaan pulppusi. Se nainen antoi äkkiä paperia. Sitten menin siihen viereiseen kahvilaan, olisko ollut Picnic. Sain sieltä lisää paperia. Sen jälkeen menin viereiseen apteekkiin. Sain heti ensiapua siellä erittäin ihanalta naiselta. Kiitos hänelle. Hän puhdisti sen ja laittoi teippiä ja laastarin ja antoi kylmäpussin. Siinä sitten istuskelin ja sain käydä siellä takahuoneen vessassa. Menin sitten takaisin Lundiin ja Kappahliin. Shoppailin sieltä itselleni farkut ja rintsikat. Sitten huomasin, että se mun sormi vuotaa edelleen ja on tullu laastarin läpi. Takaisin apteekkiin. Apteekissa se sama nainen laittoi uuden teipin ja laastarin. Hän sanoi mulle, että mun kannattais käydä melkein vieressä olevalla terveysasemalla liimauttamassa se sormi. Menin sinne ja otin vuoronumeron. Kun tuli mun vuoro, selitin sille vastaanotossa olevalle tädille, mitä on käynyt ja sanoin että vuotaa edelleen. Se vaan tokas siihen, että ei me tollasia pikkunaarmuja hoideta täällä, että mene Näsiin. Sopersin itku kurkussa, että en asu Porvoossa, ja että olen vain käymässä täällä ja lähdin. Sitten menin syömään, koska oli jo aika heikko olo. Kävelin Subwayhin ja söin ruuan. Sitten huomasin, että Subiin tuli sairaanhoitajan vaatteissa nainen, ja pysäytin hänet. Selitin asian ja hän sanoi olevansa Terveystalosta. Hän sanoi, että voin tulla käymään siellä arvioitavana. Hän sanoi, että se maksais noin kolmekymppiä, ja siihen sanoin ja selitin, ettei mulla ole sellasia rahoja varattuna. Sanoin myös, että mulla on lääkärinaika klo 13, että näytänkö siellä. Hän sanoi, että mun pitää näyttää lääkärille. Jatkoin matkaa ja menin takaisin Kappahliin ostamaan sisaruksille joululahjat. Sen jälkeen menin Suomalaiseen kirjakauppaan. Kirjakaupan jälkeen menin sinne lääkärinajalle ja lääkäri teippasi sen ja laittoi siihen laput ja sideharsoa. Ja sanoi, että mun pitää käydä Loviisassa terveyskeskuksessa näyttämässä. Lääkärin jälkeen menin bussiasemalle ja menin Loviisaan. Menin suoraan terkkariin ja selitin sille sairaanhoitajalle tilanteen ja se pyysi mut toimenpidehuoneeseen. Se sairaanhoitaja leikkas sen tupon irti mun sormesta ja sano siihen, että oho. Se pyysi lääkärin paikalle ja lääkäri sano että tikkaus vai liimaaminen. Sairaanhoitaja vastas mun puolesta, että liimaus, koska tikkaus sattuu enemmän. Se sairaanhoitaja sitten tyrehdytti ensin sitä haavaa ja laitto sitten liimaa. Sitten se laitto siihen teippiä, lappuja ja paketin. Nyt mulla on sormi paketissa. Siihen muuten tuli melkein sentin syvynen viilto, että ei ollu mikään pikkunaarmu niinkuin se täti siellä terveysasemalla sanoi. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kävin vielä Lundissa syömisen jälkeen sanomassa, että se ovi on vaarallinen, niin ne sanoivat, että sanovat vartijalle. Saa nähdä sanovatko.... Nyt tätä sormea ei saa viikkoon kastella. Pakettia voi keventää alkuviikosta ja teippiä saa irrottaa keskiviikkona. Että sellainen shoppailureissu :D Ei menny niinku iha putkeen...