Lupasin tehdä planneroinnista postauksen.

Kaikkihan alkoi siitä, kun postiluukusta tipahti ihana-lehden kevät-numero 1/2017. Kannen otsikossa oli: Tutustu bujoon! Olin tietenkin utelias ja selasin lehteä artikkelin kohdalle. Olen aina rakastanut vihkoja ja kyniä, ja nyt vihdoin saisin käyttötarkoituksen uudelle blancolle muistikirjalle! Ja ei muuta kuin bujoilemaan! Se vei heti sydämeni.

Bujo eli Bullet Journal. Se on kalenteri, päiväkirja, To Do-listat, muistikirja ja mitä ikinä keksitkään -samojen kansien välissä. Se on kalenterimainen ajankäytön seurantaväline. Eli monitoimi-vihko! Ensin minulla oli turkoosikantinen kirja, jossa oli blancot sivut, mutta sitten löysin kirjakaupasta sellaisen bujon, jossa oli pisteelliset sivut  ja sivunumerot. Ja ai että, kun sain ostettua sen! Ekalle sivulle tein Keyn eli avaimet. Eli miten mekitsen eri asiat, esim. syntymäpäivät sydämellä, laatikko on To Do-lista, x on tehty, > on siirretty ja jne... Seuaavalle aukeamalle tein sisällysluettelon. SItten tein erilaisia listoja, trackereita, piiroksia, kuukausisivut, viikko-aukeamat, pari ruokaohjetta, syntymäpäivä-aukeaman, ja vaikka mitä muuta. Sitten tuli mukaan koristelu. Ostin washiteippejä, tarroja ja die-cutseja. Nyt niitä on melkoinen kokoelma.

Tässä kuvia bujostani...

IMG_2178.JPG

Tässä kuvassa näkyy pisteet ja sivunumerot...

IMG_2193.JPG

Ja sisältä....

IMG_2191.JPG

Bujoilun löytämisen jälkeen aloin selailla netti- ja facebook-sivuja aiheeseen liittyen. Löysin Kalenterimanian ja Planner Lovers Finlandin. Olin myyty. Selailin ihania kuvia erilaisista tuunatuista kalentereista. Voi että, miten ihania! Aloin haaveilemaan omasta tuunattavasta kalenterista. Mulla oli tulossa piakkoin 20 vuotis-syntymäpäivät ja äitini alkoi kyselemään synttärilahja-toiveita. No. Siinä kävi niin, että äiti tilasi mulle ensimmäisen plannerin, Carpe Diem Ballerinan. Kun posti ilmoitti, että paketti on saapunut postiin ja on noudettavissa, olin innoissani. Kun tulin kotiin, menin heti avaamaan pakettia. Siellä se oli! CD Ballerina! Se oli kuin unelma! Mukana tuli tarroja ja sivut ja yksi Papayan vihko. En kuitenkaan unohtanut bujoani.

Tässä kuvia CD Ballerinasta...

IMG_2205.JPG

IMG_2201.JPG

IMG_2199.JPG

IMG_2197.JPG

IMG_2204.JPG

IMG_2203.JPG

IMG_2202.JPG

Sitten eräänä päivänä tuli viestiä facebookin kautta eräältä ihanalta naiselta, että haluaisinko häneltä Filofax personalin, mikä oli hänen hyllyssään pölyyntymässä. Sanoin että tottakai haluan! Se tuli postissa eräänä päivänä ja olin niin iloinen siitä! Ihana kirkkaan pinkki, ja kiiltävät kannet. Ah! (en saanut kuvaa mahtumaan...)

Olin Porvoossa melkein viikon tämän kahden viikon loman aikana. Autoin äitiä ja hän halusi korvata sen jotenkin. No, tilasinpa sitten TN:än. Ihana ruusukuvioinen Traveler`s Notebook.

IMG_2177.JPG

IMG_2207.JPG

Tilasin myös oheis-härpäkettä...

Ihanat rusettiklemmarit...

IMG_2209.JPG

Tarroja, joita en saanut mahtumaan....

Washiteippejä...

IMG_2179.JPG

Die-cutseja...

IMG_2182.JPG

Tässä TN:än sisältä kuvia...

Muistiinpano-vihko

IMG_2210.JPG

Skräpbook

IMG_2212.JPG

Toinen skräpbook

IMG_2213.JPG

Kirjoitusvihko

IMG_2215.JPG

IMG_2216.JPG

IMG_2217.JPG

IMG_2218.JPG

IMG_2219.JPG

IMG_2220.JPG

IMG_2221.JPG

Tässä kuva mun washi-pussukasta...

IMG_2187.JPG

Tilasin myös aivan täydellisen mustekynän Pilot Precise V5 Rolling Ball...

IMG_2208.JPG

Mulle plannerointi on rakas harrastus, jota teen joka päivä. Nyt olen innostunut tuosta TN:stä. Se on aivan ihana! En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman kalenterin tuunausta ja näitä ihanuuksia! 

Vasemmalta oikealle: Carpe Diem Ballerina, Filofax personal ja TN <3

IMG_2173.JPG

Olen nyt uskaltautunut noihin facebook-ryhmien Happy Maileihin ja Washivaihtoihin, ja olen saanut postissa kaikkea ihanaa muilta ryhmäläisiltä. Ne ovat vähän niinkuin vaihtokauppoja. Tällä viikolla postissa tuli ihana washiteippi-sample, jossa oli kuutta eri washiteippiä, ja ne oli vaan niin ihania! Ensi viikollakin pitäisi tulla postia. Tuollaiset postit piristää kummasti päivää.

Rakastan plannerointia! <3 Ja kyllä. Olen kalenterimaanikko.