Aurinko paistaa. Toisin kuin eilen. Eilen illalla katsoin ennen kahdeksaa ikkunasta ulos. Taivaalle oli kerääntynyt tummia pilviä ja aika nopeasti tuli hämärää. Olin juuri muutama minuutti sitten soittanut Porvooseen whatsappin videopuhelun ja pikkusisko näytti minkälainen ilma siellä oli. Puut tuuli vaakatasossa, vettä tuli kaatamalla ja ukkosti ja salamoi. Siellä oli kamala myrsky. Muutaman minuutti puhelun jälkeen, noin kymmentä vaille kahdeksan alkoi salamoida. Otin äkkiä johdot irti seinästä. Myrsky koveni ja koveni. Sitten meni sähköt poikki. No sähköt oli poikki sitten kolmisen tuntia. Se myrsky tuli siis Porvoosta tänne. Välillä ukkonen oli ihan tossa päällä ja salamoi oikein kunnolla. Oli ihan kamala tuuli ja sade! Olen kaksikymmentä, eikä mun elinaikana ole sattunut mun kohdalle ikinä noin kovaa myrskyä. Rakastan ukkosta, mutta nyt mua ihan oikeesti pelotti. Kello oli noin yhdentoista, kun ilma alkoi hellittää. Sähkötkin palautui ja uskalsin mennä nukkumaan. Sellanen myrsky.

Mulla alkoi parisen viikkoa sitten uusi työ puutarhalla. Oon ollu toooosi väsynyt viime aikoina. Ehkä väsymys johtuu siitä, että puutarhalla on lämmin ja kostea ja se on aika fyysistä työtä. Mutta olen todella tykännyt olla siellä.

Olen askarrellut aika paljon. Tällä viikolla on tullut todella paljon postia, kaikkea ihanaa. En ole ollut oikeastaan yhtään ulkona. Perjantaina olin kesäteatterissa katsomassa Vääpeli Körmyn. Ei ollut kovin hyvä, vähän ehkä tylsähkö. Kävin viime kesänä katsomassa sen Hurriganesin, ja se oli ihan huippu! Siihen verrattuna tämä Körmy oli ihan tosi huono.

Siivoilin vähän, kun vaatteita oli joka puolella. Kävin suihkussa. Huomenna on vapaapäivä. Huomenna on ilmottautuminen kansalaisopiston kursseille. Aion mennä taidepiiriin. Ensi viikolla pitäis tulla verkkopankkitunnukset postissa.

Mun sisaruksilla alkoi koulut tällä viikolla. Miekin haluisin opiskelemaan. Mutta näin on ihan jees, kun on noi työt. Tiistaina taas töihin, samoin keskiviikkona, torstai vapaa ja perjantai töitä. Mun pitäis käydä ostamassa ne kumisaappaat ensi viikolla. Tokmannilla tais olla kumisaappaat noin 15 euroa. Tarviin ne töihin ja muutenkin, että pääsen marjastamaan ja sienestämään.

Mutta ei tässä muuta ole kerennyt tapahtumaan. Ihanaa alkavaa viikkoa teille kaikille lukijoille! <3