Anteeksi, etten ole kirjoittanut kuulumisia pitkään aikaan. Mulla ei ole oikein ollut inspistä kirjoittaa mitään, ei edes päiväkirjaa. Mutta nyt ajattelin kirjoittaa. Mulla menee hyvin. Töitä ja vapaa-aikaa sopivasti sekaisin. Eilen askartelin kymmenen joulukorttia. Tulevana keskiviikkona menen kaverin kanssa kaupungille, ja aion käydä kirjakaupassa ostamassa askartelutarvikkeita, kuten korttipohjia. Mulle on tullut paljon korttitilauksia, joten niitä olen tehnyt. Mulla on yhdet tilaus-villasukat kesken. Ne pitäis saada valmiiksi. Oon ottanut ehkä vähän liian ison projektin joulukorttien suhteen. Ja jonkinmoisen "taakan". Ei siinä muuten mitään, mutta olen luvannut tehdä montakymmentä korttia. Ja vasta murto-osa tehty. Tulee pienoinen stressi ja kiire. Ensi vuonna en tee kuin rajallisen määrän kortteja, oman jaksamisen mukaan. Teen kyllä ne kortit mitkä olen luvannut. Mitä ihmiset ajattelee, jos ensi vuonna en teekkään niin paljon kortteja? Olenko heidän mielestä laiska, vai saamaton? Villasukkiakaan en ota enää tilauksena, vaan teen niitä ihan fiilispohjalta. Sitte kun valmistuu pari, niin sitten myyn eteenpäin. Näin ei tule stressiä. Mun pitäis olla armollisempi itselleni. Ja mun pitäis tajuta se, etten ole huono ihminen, vaikka en tekisi niin paljon ensi vuonna kortteja. Kaikki ei välttämättä tiedä, kuinka iso homma on tehdä 50 kpl kortteja. Se ei oo mikään helppo juttu. Varsinkaan, kun olen tällainen täydellisyyden tavoittelija. Yhdessä kortissa menee aikaa, kun ensin suunnittelen ja sitten toteutan. Ja olen yleensä pyytänyt yhdestä kortista vain kolme euroa. Tarvikkeet maksaa ja aikaa yhteen korttiin menee noin 10-30 minuuttia. Mutta korttien tekeminen on mulle kuitenkin jonkinlainen intohimo ja nautinto. En todellakaan lopeta korttien tekemistä, vaan teen niitä oman voinnin mukaan.

Mun tekisi niiiiin mieli tilata netistä kaikkia askartelujuttuja, mutta millä rahalla? Nettishoppailu on muuten aika petollista. Rahaa menee yhtä nopeasti kuin tuleekin. Yhtäkkiä huomaat että ostoskorissa on tavaraa monen sadan euron edestä. Se on sitä haaveshoppailua. Keskellä kuuta huomaat, että rahat on melkein lopussa. Ja loppukuu pitäisi pärjätä. Jatkossa varmaan tilaan netistä bussiliput, koska se tulee halvemmaksi. Marraskuussa menen kavereiden kanssa kirppareille kiertelemään. Ja marraskuussa menen hyvän ystäväni kanssa shoppailemaan. Eli rahaa menee. Yritän säästää shoppailua varten ne rahat, mitä saan korteista ja villasukista. Mun pitäis ostaa farkut ja alusvaatteita. Ainakin. Mutta se siitä shoppailusta.

Siivosin äsken huoneen, viikkasin pyykit kaappiin ja laitoin askartelutarvikkeet paikoilleen. Mitäköhän sitä tekisi seuraavaksi?

Nyt kun muistan, niin olen miettinyt tota Viikon/Kuukauden suosikit-postaussarjaa. En tee sitä enää säännöllisesti, vaan aina välillä, koska mun on hirveän vaikea keksiä joka viikko suosikkeja. Joten jatkossa teen suosikkeja aina silloin tällöin. Ja silloin kun on oikeasti suosikkeja kertynyt.

Mutta mukavaa sunnuntaita ja tulevaa viikkoa! <3