Ulkona paistaa aurinko, mutta tuulee todella kovaa. Olen askarrellut melkein koko päivän, aamusta saakka. Kello oli vähän vaille kuusi, kun heräsin. Miksi silloin herää aikaisin, kun saisi luvan kanssa nukkua pitkään? Mutta sitten, kun on työaamu, niin voisi nukkua vaikka kuinka pitkään.... Olin kaverin kanssa lenkillä. Ulkona tuoksui ihanalta. Söin lohta ja uusia perunoita. Ja jälkkäriksi jäätelöä. Juhannus oli ja meni. En tehnyt mitään erikoista. Ainoastaan kävin terassilla juomassa pepsi maxin. Ja grillattiin. Huomenna töihin taas. Enää kolme työpäivää jäljellä ennen keälomaa! Jihuu!! Eli mulla on töitä maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona. Ja torstaina lomailemaan Etelä-Suomeen. En aio uida, mutta jos on hyvä sää, olen ulkona mahdollisimman paljon. Ensi viikolla pitäisi tulla postia. Mulla on ihan maanantaifiilis, vaikka on sunnuntai. Juhannus sekoitti mun pään.

Noniin, kävin välillä syömässä. Haluisin mennä valokuvaamaan ulos, mutta siellä tuulee niin paljon, ettei kuvauskohteet (tarkoitan kukkasia ja puita...) pysy paikoillaan. Haluaisin kirjoittaa runon tai novellin, mutta kirjoitusinto puuttuu. Joten tyydyn blogin ja päiväkirjan kirjoittamiseen...

Tuosta kirjoittamisesta vielä sen verran, että mulla tuli idea pari päivää sitten, että alkaisin kirjoittamaan kuvitellusta henkilöstä päiväkirjaa. Eli niin, että kuvittelisin olevani joku muu, ja keksisin kuvitellusti päiväkirjaa, omasta kuvitellusta elämästä. (öööö, oliko vaikeasti selitetty....?) Mutta kuitenkin, keksisin itselleni tavallaan kuvitellun elämän. Tai sitten kirjoittaisin päiväkirjaa niin, että kirjottaisin sellaisia asioita mitä hauaisin oikeassa elämässä oikeasti tapahtuvan. Vähän niinkuin toiveajattelua.... Esim. Asuisin Floridassa ja harrastaisin surffausta. Olisin töissä maailman tunnetuimmassa muotitalossa toimittajana ja mulla olisi kymmenen pientä koiraa. Mulla olisi mustat, pitkät hiukset ja käyttäisin aina korkokenkiä. Jotain tuon tyylistä. Jos siitä tulee pitkä "tarina", ja se olisi hyvä ja kiinnostava, niin sen voisi lähettää johonkin julkaistavaksi ja siitä voisi tulla kirja. No joo, nyt innostuin liikaa... Mutta kuitenkin, elämässä pitää olla tavotteita ja unelmia.

No nyt päästiin unelmiin ja haaveisiin. Mulla on monta haavetta ja unelmaa. Ensimmäinen unelma on, että olisin jossain lehdessä toimittajana. Kirjoittaisin artikkeleita johonkin naistenlehteen. Toinen unelma on olla floristi. Tekisin kaikkia ihania kukkakimppuja ja asetelmia. Siinä saisi olla luova. Ja minähän olen luova ihminen, joten se sopisi minulle. Kolmas unelma on, että mulla olisi jonkun ystäväni tai siskoni kanssa yhteinen yritys. Se olisi kukkakauppa-lahjatavaraliike-kahvila, jossa myisin kukkia ja kasveja ja itse neulottuja villasukkia, omatekemiä kortteja ja siskoni tekisi ihania tuoreita korvapuusteja. Liikkeen takahuoneessa pitäisin erilaisia askartelukursseja. Se olisi sellainen romanttinen, pieni liike, jossa olisi isot ikkunat, ja ikkunat olisi sisustettu kauniisti, jotta jokainen ohikulkija pysähtyisi katselemaan niitä ja ovi olisi auki, jotta asiakas seuraisi ihanaa pullan tuoksua sisälle. Mutta se unelmista.

Kirjoittelen taas jossain vaiheessa lisää. Hyvää uutta, alkavaa viikkoa!